>>>>>>> 2008<<<<<<<
[1] Bembenek B., Piecuch T., Controlling jako system koordynacji partnerstwa operacyjnego małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] Rachunkowość w małych i średnich przedsiębiorstwach, pod red. K. Czubakowskiej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 502, Szczecin 2008, s. 33-44.
[2] Bembenek B., Zastosowanie metody delfickiej w prognozowaniu rozwoju partnerstwa w Dolinie Lotniczej, [w:] Badania marketingowe, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, PWE, Warszawa 2008, s. 350-356.
[3]Bembenek B., System dynamicznego zarządzania jako czynnik wzmocnienia konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach turbulentnego otoczenia, [w:] Zeszyty Naukowe, nr 1, seria: informatyka i administracja, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania „Copernicus”, Wrocław 2008, s. 41-53.
[4]Bembenek B., Współpraca z konkurentami w aliansie szansą wzmocnienia konkurencyjności przedsiębiorstwa, [w:] Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, seria: zarządzanie i marketing, z. 13, Rzeszów 2008, s. 39-50.
[5] Bembenek B., Moszkowicz K.,Transfer wiedzy na drodze partnerstwa biznesowego, [w:] Przedsiębiorczość. Innowacyjność. Foresight. Aspekty ekonomiczne, społeczne i ekologiczne, pod red. L. Woźniaka, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2008, s. 155-168.
[6] Bembenek B., Zarządzanie konkurencyjnością w przedsiębiorstwach Doliny Lotniczej – w świetle badań empirycznych [w:] Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, pod red. A. Kalety, K. Moszkowicz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 20, Wrocław 2008, s. 30-38.
[7] Bembenek B., Partnerstwo w usługach outsourcingowych, [w:] Usługi w Polsce. Nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, pod red. A. Panasiuka, K. Rogozińskiego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 497, tom 1, Szczecin 2008, s. 211-217.
[8] Bembenek B., Restrukturyzacja zatrudnienia w przedsiębiorstwach świadczących usługi hotelarskie, [w:] Kadry w gospodarce turystycznej, pod red. A. Panasiuka, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 496, Szczecin 2008, s. 261-269.
[9] Bembenek B., Japońskie grupy keiretsu w świetle koncepcji kapitału społecznego, [w:] Procesy integracyjne w regionie Azji i Pacyfiku, pod red. B. Drelich-Skulskiej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 13, Wrocław 2008, s. 315-327. http://www.dbc.wroc.pl/Content/15334/Bembenek_Japonskie_grupy_Keiretsu_w_swietle.pdf
[10]Bembenek B., Moszkowicz K., Zastosowanie metody SWOT w diagnozie uwarunkowań rozwoju partnerstwa w Dolinie Lotniczej, [w:] Zarządzanie strategiczne w badaniach teoretycznych i w praktyce, pod red. A. Kalety, K. Moszkowicz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 20, Wrocław 2008, s. 246-255. https://www.dbc.wroc.pl/Content/4325/calosc%20_PN%2020.pdf
[11] Bembenek B., Moszkowicz K., Rozwój przedsiębiorstw poprzez kooperację, [w:] Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalnych, pod red. A. Hermana, K. Poznańskiej, tom I, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2008, s. 265-282.
[12] Bembenek B., Diagnoza aktywności rozwoju klastra Dolina Lotnicza w świetle badań empirycznych, [w:] Współdziałanie władz samorządowych, uczelni i przedsiębiorstw w rozwoju lokalnym, pod red. L. Jakubowa, Wyd. Edukacja, Wrocław 2008, s. 231-245.
[13] Bembenek B., Wpływ budowy relacji partnerskich na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa, [w:] Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty, pod red. G. Rosy, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 510, Szczecin 2008, s. 347-356.
>>>>>>> 2009<<<<<<<
[14] Bembenek B., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw Doliny Lotniczej w świetle badań empirycznych, [w:] Społeczna odpowiedzialność biznesu. Uwarunkowania, kontrowersje, dobre i złe praktyki, pod red. Z. Pisza, M. Rojek-Nowosielskiej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 42, Wrocław 2009, s. 236-247. https://dbc.wroc.pl/dlibra/publication/161475/edition/123179?language=pl
[15]Bembenek B., Kluczowe czynniki sukcesu partnerstwa przedsiębiorstwa z interesariuszami, [w:] Nowoczesne przedsiębiorstwo, pod red. J. Engelhardta, M. Brojak-Trzaskowskiej, M. Porady-Rochoń, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, tom I, nr 572, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 44, Szczecin 2009.
[16] Bembenek B., Partnerstwo w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, seria: zarządzanie i marketing, zeszyt 16, nr 2, Rzeszów 2009, s. 9-20.
[17] Bembenek B., Piecuch T., Wpływ japońskich doświadczeń na teorię i praktykę zarządzania zachodnich przedsiębiorstw, [w:] Integracja Azji Wschodniej. Mit czy rzeczywistość?, pod red. B. Skulskiej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 67, Wrocław 2009, s. 358-370. https://dbc.wroc.pl/Content/82420/Bembenek_Piecuch_Wplyw_Japonskich_Doswiadczen_Na_Teorie_i_Praktyke_2009.pdf
[18] Bembenek B., Moszkowicz K., Zarządzanie kapitałem intelektualnym - kluczową kompetencją w przedsiębiorstwach Doliny Lotniczej, [w:] Społeczne uwarunkowania sukcesu organizacji, pod red. M. Czerskiej, H. Czubasiewicz, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, nr 2/3, Sopot 2009, s. 830-837.
[19] Bembenek B., Partnerstwo w działalności przedsiębiorstw Doliny Lotniczej, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Partnerstwo w marketingu, pod red. G. Rosy, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 558, Ekonomiczne Problemy Usług nr 41, Szczecin 2009, s. 183-191. http://www.wzieu.pl/zn/558/ZN_558.pdf
[20] Bembenek B., Kształtowanie i rozwój relacji partnerskich w strukturze klastra Dolina Lotnicza, [w:] Partnerstwo przedsiębiorstw jako czynnik ograniczania ryzyka działalności gospodarczej, pod red. H. Brdulak, E. Duliniec, T. Gołębiowskiego, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009, s. 375-386.
[21] Bembenek B., Piecuch T., Partnerstwo intraorganizacyjne przejawem przedsiębiorczości wewnętrznej, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Partnerstwo w marketingu, pod red. G. Rosy, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 558, Ekonomiczne Problemy Usług nr 41, Szczecin 2009, s. 121-129. http://www.wzieu.pl/zn/558/ZN_558.pdf
[22] Bembenek B., Piecuch T., Strategiczna rola informacji w zarządzaniu zmianami we współczesnym przedsiębiorstwie, [w:] Rynki przesyłu i przetwarzania informacji - stan obecny i perspektywy rozwoju, pod red. H. Babisa, R. Czaplewskiego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 544, Ekonomiczne Problemy Usług nr 35, Szczecin 2009, s. 25-37. http://www.wzieu.pl/zn/544/ZN_544_II.pdf
[23] Bembenek B., Organizacyjne uczenie się w przedsiębiorstwie jako kluczowy czynnik sukcesu w warunkach hiperkonkurencji, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, seria: zarządzanie i marketing, zeszyt 16, nr 4, Rzeszów 2009, s. 43-52.
>>>>>>> 2010<<<<<<<
[24] Bembenek B., Rola metod heurystycznych w zarządzaniu partnerstwem, [w:] Badania marketingowe - nowe wyzwania, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, nr 96, Wrocław 2010, s. 157-166. https://dbc.wroc.pl/Content/120533/Bembenek_Rola_metod_heurystycznych.pdf
[25] Bembenek B., Kapitał partnerski jako determinanta rozwoju klastra Dolina Lotnicza, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty, pod red. G. Rosy, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 596, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 56, Szczecin 2010, s. 225-236. http://www.wzieu.pl/zn/596/ZN_596.pdf
[26] Bembenek B., Moszkowicz K., Klaster jako organizacja ucząca się, "Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów", Zeszyt Naukowy, nr 98, SGH, Warszawa 2010, s. 152-162. https://econjournals.sgh.waw.pl/public/journals/5/archiwum_2018_2014/2010/ZN_98.pdf
>>>>>>> 2011<<<<<<<
[27] Bembenek B., Przywództwo jako czynnik wzmacniający konkurencyjność klastra, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty. Wybrane aspekty marketingu terytorialnego, pod red. G. Rosy, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 663, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 75, Szczecin 2011, s. 183-199. http://www.wzieu.pl/zn/663/ZN_663.pdf
[28] Bembenek B., Moszkowicz K., Rola myślenia strategicznego w zarządzaniu strukturą klastra, [w:] Wybory strategiczne w przedsiębiorstwach. Rezultaty ekonomiczne, organizacyjne i społeczne, pod red. E. Urbanowskiej-Sojkin, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, nr 170, Poznań 2011, s. 168-177.
[29] Bembenek B., Znaczenie informacji dla rozwoju klastra, [w:] Drogi dochodzenia do społeczeństwa informacyjnego. Stan obecny, perspektywy rozwoju i ograniczenia, pod red. H. Babisa, R. Czaplewskiego, t. II, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 651, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 68, Szczecin 2011, s. 347-354. http://www.wzieu.pl/zn/651/ZN_651.pdf
[30] Bembenek B., Rola wywiadu gospodarczego w zarządzaniu wiedzą w klastrze, [w:] Badania marketingowe - metody, nowe podejścia i konteksty badawcze, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, M. Sobocińskiej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, nr 236, Wrocław 2011, s. 71-80. http://www.dbc.wroc.pl/Content/31135/Bembenek_Rola_Wywiadu_Gospodarczego_w_Zarzadzaniu_Wiedza_2011.pdf
>>>>>>> 2012<<<<<<<
[31] Bembenek B., Zarządzanie wiedzą w klastrze, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty, pod red. G. Rosy, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 709, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 23, Szczecin 2012, s. 11-26. http://www.wzieu.pl/zn/709/ZN_709.pdf
[32] Bembenek B., Restrukturyzacja klastra, [w:] Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii, pod red. A. Kalety, K. Moszkowicz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, nr 260, Wrocław 2012, s. 33-45. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=18735&from=publication
[33] Bembenek B., Moszkowicz K., Strategia rozwoju wiedzy w klastrze, [w:] Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii, pod red. A. Kalety, K. Moszkowicz, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, nr 260, Wrocław 2012, s. 294-303. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=18783&from=publication
[34] Bembenek B., Piecuch T., Przedsiębiorczy wymiar klastra, [w:] Klastry - wiedza, innowacyjność, rozwój, pod red. J. Buko, M. Frankowskiej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 719, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 94, Szczecin 2012, s. 27-46. http://www.wzieu.pl/zn/719/ZN_719.pdf
[35] Bembenek B., Tożsamość organizacyjna klastra, [w:] Klastry - wiedza, innowacyjność, rozwój, pod red. J. Buko, M. Frankowskiej, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 719, Ekonomiczne Problemy Usług, nr 94, Szczecin 2012, s. 7-25. http://www.wzieu.pl/zn/719/ZN_719.pdf
[36] Bembenek B., Potencjał wzrostu klastrów, [w:] Benchmarking klastrów w Polsce - edycja 2012. Raport z badania, pod red. J. Hołub, PARP, ISBN: 978-83-7633-151-5, Warszawa 2012, s. 128-157. http://www.pi.gov.pl/PARPFiles/file/klastry/Benchmarking_klastrow/20121227_raport_pol_FINAL.pdf
[37] Bembenek B., Moszkowicz K., Rola badań marketingowych w klastrze - w kontekście koncepcji zarządzania wiedzą, [w:] Wiedza w zarządzaniu współczesną organizacją, pod red. G. Bełza, M. Hopeja, A. Zgrzywa-Ziemak, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego, nr 299, Wrocław 2013, s. 49-60. http://www.dbc.wroc.pl/Content/28613/Moszkowicz_Rola_Badan_Marketingowych_w_Klastrze_w_Kontekscie_2013.pdf
>>>>>>> 2013<<<<<<<
[38] Bembenek B., Moszkowicz K., Dualizm w zarządzaniu ryzykiem w klastrze, [w:] Ryzyko w zarządzaniu strategicznym. Aspekty podmiotowe i przedmiotowe, pod red. E. Urbanowskiej-Sojkin, P. Bartkowiaka, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2013, s. 24-36.
[39] Bembenek B., Rola strategii rozwoju w procesie zarządzania konkurencyjnością klastra, [w:] Marketing przyszłości. Trendy, strategie, instrumenty, pod red. A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 775, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 30, Szczecin 2013, s. 27-46. http://www.wzieu.pl/zn/775/ZN_775.pdf
[40] Bembenek B., Kmiotek K., Piecuch T., Development of human capital in cluster as a symptom of intrapreneurship, "Ekonomika", Conference Proceedings, Vol. 92 (3), Supplement A, ISSN: 1392-1258, Vilnius University, Vilnius 2013, s. 37-49.
>>>>>>> 2014<<<<<<<
[41] Bembenek B., The importance of creativity in innovative clusters, [w:] Economic development and management of regions. The International Conference Hradec Economic Days 2014. Conference Proceedings, ed. P. Jedlicka, tom IV, Gaudeamus, University of Hradec Kralove, ISBN: 978-80-7435-369-7, Hradec Kralove 2014, s. 30-40. https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1049/proceedings_2014_4.pdf
[42] Bembenek B., Tourism clusters in Poland as a symptom of local partnership, [w:] Folia Turistica 4, pod red. M. Gucik, Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici Ekonomicka Fakulta, ISBN: 978-80-557-0697-9, Banska Bystrica 2014, s. 55-63.
[43]Bembenek B., Zastosowanie benchmarkingu w badaniach klastrów, [w:] Badania marketingowe - kontekst funkcjonowania przedsiębiorstw i sieci organizacyjnych, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, M. Sobocińskiej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 337, Wrocław 2014, s. 249-260. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/doccontent?id=26120
[44] Bembenek B., Jankowska-Mihułowicz M., Piecuch T., Strategic decision making within the cluster in the context of organisational entrepreneurship, [w:] Economic and Social Development. The 6th International Scientific Conference on Economic and Social Development and 3rd Eastern European ESD Conference: Business Continuity. Book of Proceedings, ed. J. Bendekovic, M. Klacmer-Calopa, D. Filipovic, ISBN: 978-953-6125-10-4, Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, Varazdin - Vienna 2014, s. 425-433. https://bib.irb.hr/datoteka/759841.Book_of_Proceedings_esd_Vienna_2014.pdf
[45] Bembenek B., Piecuch T., Knowledge management in industry clusters as an indication of entrepreneurship, [w:] Innovation, Technology Transfer and Education. CBU International Conference. Conference Proceedings, ed. P. Hajek, Central Bohemia University, ISBN: 978-80-905536-3-7, ISSN: 1805-997X, Prague 2014, s. 5-14. http://ojs.journals.cz/index.php/CBUIC/article/view/441
[46a] Bembenek B., The implementation of relationship marketing in cluster management, [w:] Managing the "intangibles": business and entrepreneurship perspectives in a global context. The 13th international conference of the society for global business & economic development. Conference Proceedings, ed. C. Jayachandran, G.L. Gregori, Universita Politecnica delle Marche, ISBN: 978-88-907795-7-2, Ancona 2014, s. 863-877. http://www.sgbed.com/wp-content/uploads/2015/10/13th_SGBED_Proceedings.pdf
[46b] Bembenek B., The implementation of relationship marketing in cluster management, "Journal of Sales, Retailing and Marketing" 2015, vol. 4, no. 4, ISSN: 2045-810X, Darwen: Access Press UK, s. 19-33. http://www.ijsrm.com/ijsrm/Current_&_Past_Issues_files/IJSRM4-4.pdf
[47] Bembenek B., Jankowska-Mihułowicz M., Piecuch T., Decision making on accession to the industry cluster on the example of family business, [w:] Economic and Social Development. The 7th International Scientific Conference on Economic and Social Development. Book of Proceedings, ed. I. Filipovic, M. Klacmer-Calopa, F. Galetic, Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, ISBN: 978-953-6125-12-8, Varazdin - New York City 2014, s. 603-616. https://bib.irb.hr/datoteka/798645.CINGULA_Book_of_Proceedings_esd_NYC_2014_Published_str_334.pdf
[48] Bembenek B., Rola instytucji otoczenia biznesu we wspieraniu przedsiębiorczości strategicznej w klastrach, [w:] Oblicza przedsiębiorczości, pod red. A. Postuły, B. Glinki, J. Pasiecznego, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2014, s. 175-196. http://www.wz.uw.edu.pl/portaleFiles/6133-wydawnictwo-/Oblicza_przedsieb.pdf
[49] Bembenek B., Internacjonalizacja jako sposób wzmacniania konkurencyjności klastra, [w:] Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, pod red. A. Kalety, K. Moszkowicz, L. Sołoducho-Pelc, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 366, ISSN: 1899-3192, Wrocław 2014, s. 37-48. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/doccontent?id=27701
[50] Bembenek B., Piecuch T., Ziółkowski B., The implementation of RFID technology in the industrial cluster as an indication of entrepreneurial and sustainable development, [w:] Economic and Social Development. The 8h International Scientific Conference on Economic and Social Development and 4th Eastern European ESD Conference: Building Resilient Economy. Book of Proceedings, ed. I. Filipovic, G. Kozina, F. Galetic, Varazdin Development and Entrepreneurship Agency, University North in Koprivnica, ISBN: 978-953-6125-14-2, Varazdin - Zagreb 2014, s. 477-487. http://www.esd-conference.com/upload/book_of_proceedings/Book_of_Proceedings_esd_ZG_2014.pdf
[51] Bembenek B., Piecuch T., Entrepreneurial leadership in business cluster, [w:] Economic development and entrepreneurship in transition economies. Challenges in the business environment, barriers and challenges for economic and business development, ed. J. Ateljevic, J. Trivic, Faculty of Economics University of Banja Luka, ISBN: 978-99938-46-54-3, Banja Luka 2014, s. 487-499. http://redete.org/doc/confrence-proceedings-2014.pdf
[52] Bembenek B., Jankowska-Mihułowicz M., Decision-making in the cluster under conditions of risk, "Journal of Business Management" 2014, no. 8, ISSN: 1691-5348, s. 35-44. http://www.riseba.lv/sites/default/files/inline-files/JBM2014.pdf
[53] Bembenek B., The importance of organizational culture in cluster management, "Modern Management Review" 2014, vol. XIX, no. 21/ 4, ISSN: 2300-6366, s. 9-24. http://bazekon.icm.edu.pl/bazekon/element/bwmeta1.element.ekon-element-000171349799
[54a] Bembenek B., The sustainable development of industrial cluster in the context of corporate social responsibility - a new challenge for cluster management, [w:] 2nd Mediterranean Interdisciplinary Forum on Social Sciences and Humanities. Conference Proceedings, European Scientific Institute (ESI), ISBN: 978-608-4642-31-2, Kocani-Almeria 2014, s. 225-235.
>>>>>>> 2015<<<<<<<
[54b] Bembenek B., The sustainable development of industrial cluster in the context of corporate social responsibility - a new challenge for cluster management, "European Scientific Journal" 2015, February, Special Edition vol. 1, ISSN: 1857-7881 (print), ISSN: 1857-7431 (on-line), s. 225-235. http://eujournal.org/index.php/esj/article/view/5090
[55] Bembenek B., Foresight in development management of industrial cluster, [w:] 5th Central European Conference in Regional Science. International Conference Proceedings, ed. P. Nijkamp, K. Kourtit, M. Bucek, O. Hudec, Technical University of Kosice, ISBN: 978-80-553-2015-1, Kosice 2015, s. 52-65. http://www3.ekf.tuke.sk/cers/files/zbornik2014/PDF/Bembenek.pdf
[56] Bembenek B., Frankowska M., Cluster internationalization - a key component for development and competitiveness of the cluster members, "Modern Management Review" 2015, nr 4, vol. XX, p-ISSN: 2300-6366, e-ISSN: 2300-0758, s. 31-46. http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/204
[57] Bembenek B., The transfer of RFID technology for strengthening competitiveness of the companies of industrial cluster, [w:] Managing intellectual capital and innovation for sustainable and inclusive society. Proceedings of the Management, Knowledge and Learning (MakeLearn) and Technology, Innovation and Industrial Management (TIIM) Joint International Conference, ed. V. Dermol, A. Trunk, M. Smrkolj, ToKnowPress, International School for Social and Business Studies, ISBN: 978-961-6914-13-0, Bari - Bangkok - Celje - Lublin 2015, s. 901-912. http://www.toknowpress.net/ISBN/978-961-6914-13-0/papers/ML15-177.pdf
[58] Bembenek B., Wpływ koopetycji na rozwój kapitału ludzkiego w klastrach opartych na wiedzy, [w:] Zarządzanie marketingowe współczesnymi organizacjami - determinanty, funkcje, strategie, pod red. O. Gugnin, H. Hall, L. Witek, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015, s. 17-28.
[59] Bembenek B., Budowa marki klastra - współczesne wyzwanie w zarządzaniu klastrem, "Marketing i Rynek" 2015, nr 9, ISSN: 1231-7853, s. 30-44. https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/MiR_9_2015_CD.pdf
[60] Bembenek B., Zastosowanie RFID w zarządzaniu łańcuchem dostaw w klastrze logistycznym, "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2015, nr 5, ISSN: 1231-2037, s. 1-15. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.baztech-2df29d60-d794-40ae-ae5e-06a0b4188540
[61] Bembenek B., Institutional dimension of business cluster, "European Scientific Journal" 2015, December, vol. 11, no. 34, ISSN: 1857-7881 (print), ISSN: 1857-7431 (on-line), s. 13-32. http://eujournal.org/index.php/esj/article/view/6718/6444
[62] Bembenek B., Satysfakcja i lojalność członkowska w zarządzaniu rozwojem klastra, [w:] Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty, pod red. A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 867, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 40, Szczecin 2015, s. 239-255. https://wnus.edu.pl/miz/file/article/view/643/1185.pdf
[63] Bembenek B., Satysfakcja i lojalność członkowska w kształtowaniu wizerunku klastra, [w:] Rola podmiotów rynkowych w kształtowaniu wizerunku organizacji i postrzeganiu wartości marki, pod red. G. Rosy, M. Brzozowskiej-Woś, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, nr 875, Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, nr 41, tom I, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2015, s. 53-66. http://www.wzieu.pl/zn/875/BembenekBoguslaw.pdf
[64] Bembenek B., Kowalska K., Social clusters - open space for social innovations development, "Humanities and Social Sciences" 2015, nr 4, vol. XX, p-ISSN: 2300-5327, e-ISSN: 2300-9918, s. 27-44. http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/199
[65a] Bembenek B., The development and application of RFID within high-tech clusters - contemporary challenge in the context of Knowledge-Based Economy, [w:] Economic Challenges in Enlarged Europe. Conference Proceedings of 7th International Conference, ed. A. Hazak, ISSN: 2382-6797, Tallinn University of Technology, Tallinn 2015, s. 1-16.
>>>>>>> 2016<<<<<<<
[65b] Bembenek B. (2016). RFID within high-tech clusters - towards a Knowledge-Based Economy, "Economics and Business", vol. 28, ISSN: 1407-7337, s. 52-60. https://sciendo.com/pl/article/10.1515/eb-2016-0008
[66] Bembenek B. (2016). Badania satysfakcji i lojalności członkowskiej w polskich klastrach - nowe wyzwanie w zarządzaniu klastrami, [w:] Badania marketingowe a potrzeby informacyjne podmiotów decyzyjnych na współczesnym rynku, pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej, M. Sobocińskiej, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 460, Wrocław: Wyd. UE we Wrocławiu, s. 220-234. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=36569&from=publication
[67] Bembenek B. (2016). Strategiczny wymiar prosumpcji w klastrach wiedzy, "Handel Wewnętrzny", nr 1 (360), ISSN: 0438-5403, s. 187-201. http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-18ecbfde-beeb-4aae-b92b-861274d7d1b2
[68] Bembenek B. (2016). Jakość współpracy polskich klastrów z partnerem publicznym - współczesne wyzwanie w zarządzaniu klastrami, [w:] Marketing przyszłości: trendy, strategie, instrumenty, pod red. G. Rosy, A. Smalec, "Marketing i Zarządzanie", nr 4 (45), ISSN: 2450-775X, s. 23-38. https://wnus.edu.pl/miz/pl/issue/157/article/2053/
[69] Bembenek B. (2016).Współpraca strategiczna przedsiębiorców z sektorem B+R w polskich klastrach - współczesne wyzwanie w zarządzaniu klastrami, [w:]Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce, pod red. A. Kalety, K. Moszkowicz, A. Witek-Crabb, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 444, Wrocław: Wyd. UE we Wrocławiu, s. 31-46. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=34451&from=publication
[70] Bembenek B., Piecuch T., Sudoł-Pusz J. (2016). Business clusters and social cooperatives - a chance to promote female entrepreneurship in rural Poland?, [in:] Women and migration in rural Europe: labour markets, representations and policies, ed. K. Wiest, London: Palgrave Macmillan, ISBN: 978-11374-83-03-4, s. 170-186. http://link.springer.com/book/10.1007%2F978-1-137-48304-1
[71] Bembenek B., Moszkowicz K. (2016). Otwarte innowacje jako strategiczne wyzwanie w zarządzaniu klastrami kreatywnymi, "Nauki o Zarządzaniu", nr 4 (29), ISSN: 2080-6000, e-ISSN: 2449-9803, s. 99-116. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=36791&from=publication
[72] Bembenek B., Kowalska K. (2016). The value of crowdsourcing for creative clusters development, "Acta Innovations", nr 21, ISSN: 2300-5599, s. 13-25. https://bibliotekanauki.pl/articles/105722
[73] Bembenek B. (2016). Antecedencje i implikacje polskiej polityki klastrowej w kontekście wyzwań rozwoju klastrów, "Rynek - Społeczeństwo - Kultura", nr 2 (18), ISSN: 2300-5491, e-ISSN: 2449-948X, s. 90-103. https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/349891
[74] Bembenek B., Frankowska M., Havernikova K. (2016). Cluster policy as a deteremining factor for development of world-class clusters, "Humanities and Social Sciences", nr 4, vol. XXI, p-ISSN: 2300-5327, e-ISSN: 2300-9918, s. 33-56. http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/269 http://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/humanities-and-social-sciences/hss-23/hss-23-4-2016
[75] Bembenek B., Kowalska K. (2016). SMEs development within industrial clusters - strategic challenge for cluster management, "Modern Management Review", nr 4, vol. XXI, p-ISSN: 2300-6366, e-ISSN: 2300-0758, s. 49-66. http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/254 http://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/modern-management-review/mmr-23-2016/mmr-23-4-2016
>>>>>>> 2017<<<<<<<
[76] Bembenek B., Moszkowicz K. (2017). Innowacje społeczne w klastrach - strategiczne wyzwanie w zarządzaniu klastrami, "Handel Wewnętrzny", nr 3 (368), tom I, ISSN: 0438-5403, s. 300-312. http://ibrkk.pl/pliki/hw/archiwum/handel_wew_3-2017-t-1.pdf http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-675d8f14-42b3-452b-a999-69f5a828f3e3
[77] Bembenek B., Moszkowicz K. (2017). Innowacyjność polskich klastrów - strategiczne wyzwanie w zarządzaniu klastrami, "Organizacja i Kierowanie", nr 4 (178), ISSN: 0137‑5466, s. 27-45.
[78] Bembenek B., Moszkowicz K. (2017). Przedsiębiorczość społeczna - współczesne wyzwanie w zarządzaniu klastrami społecznymi, "Marketing i Rynek", nr 7, ISSN: 1231-7853, s. 517-535. https://www.pwe.com.pl/files/1276809751/file/Marketing_i_Rynek_2017-7_CD1.PDF
[79] Bembenek B. (2017). Sprawna komunikacja marketingowa jako współczesne wyzwanie w zarządzaniu klastrami, "Marketing i Zarządzanie", nr 1 (47), ISSN: 2450-775X, ("Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu", ISSN: 1509-0507), s. 83-103. https://wnus.edu.pl/miz/pl/issue/712/article/10660/ https://wnus.edu.pl/miz/pl/issue/712/
[80] Bembenek B. (2017). Aktywność targowo-wystawiennicza jako przejaw komunikacji marketingowej klastrów, "Handel Wewnętrzny", nr 4 (369), tom I, ISSN: 0438-5403, s. 24-35. http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-9832e454-f189-4748-9106-40f8d84b2e72
[81] Bembenek B. (2017). Aktywność targowo-wystawiennicza klastrów w kontekście standardu zarządzania klastrem, "Handel Wewnętrzny", nr 6 (371), ISSN: 0438-5403, s. 5-17. http://ibrkk.pl/pliki/hw/archiwum/handel_wew_6-2017.pdf
[83] Bembenek B. (2017). Klastry przemysłu 4.0 w zrównoważonej gospodarce opartej na wiedzy, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 491, ISSN: 1899-3192, s. 31-44. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=39466&from=publication
[84] Bembenek B. (2017). Finansowanie rozwoju jako wyzwanie strategiczne w zarządzaniu klastrami, "Nauki o Finansach", nr 3 (32), ISSN: 2080-5993, e-ISSN: 2449-9811, s. 9-27. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=40117&from=publication
[86] Bembenek B. (2017). Finansowanie społecznościowe innowacji w klastrach medycznych, "Nauki o Zarządzaniu", nr 3 (32), ISSN: 2080-6000, e-ISSN: 2449-9803, s. 72-84. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=41316&from=publication
[87] Bembenek B., Moszkowicz K. (2017). Grupy producentów rolnych jako czynnik rozwoju klastrów agrobiznesu,
"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 499, ISSN: 1899-3192, s. 175-188. http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=56723&from=publication
[88] Bembenek B. (2017). Klastrowy produkt turystyczny jako wyzwanie strategiczne w zarządzaniu klastrem turystycznym, "Modern Management Review", nr 3 (24), p-ISSN 2300-6366, e-ISSN 2353-0758, s. 9-25. http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/292 https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/modern-management-review/mmr-24-2017/mmr-24-3-2017
[89] Bembenek B., Kowalska K. (2017). Inclusive business model - strategic challenge for agribusiness cluster management, "Humanities and Social Sciences", nr 4 (24), vol. XXII, p-ISSN: 2300-5327, e-ISSN: 2300-9918, s. 9-28. http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/352 https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/humanities-and-social-sciences/hss-24-2017/hss-24-4-2017
[90] Bembenek B. (2017). Przedsiębiorczość akademicka w klastrach wysokich technologii jako przejaw inteligentnej specjalizacji, "Modern Management Review", nr 4 (24), p-ISSN 2300-6366, e-ISSN 2353-0758, s. 9-32. http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/zim/307 https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/modern-management-review/mmr-24-2017/mmr-24-4-2017
>>>>>>> 2018<<<<<<<
[91] Bembenek B. (2018). Strategiczny wymiar triangulacji i ekwiwalencji w mapowaniu klastrów,
"Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 526, ISSN: 1899-3192, s. 155-170. https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/97961/edition/58414/content?ref=desc
[92] Bembenek B., Frankowska M., Kowalska K. (2018). Internationalization through networks - strategic challenge for cluster facilitator, "Humanities and Social Sciences", nr 1 (25), vol. XXIII, p-ISSN: 2300-5327, e-ISSN: 2300-9918, s. 9-22. https://journals.prz.edu.pl/hss/article/view/162/125 https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/humanities-and-social-sciences/hss-25-2018/hss-25-1-2018
[93] Bembenek B. (2018). Skuteczny marketing treści w zintegrowanej komunikacji marketingowej klastra, "Humanities and Social Sciences", nr 2 (25), vol. XXIII, p-ISSN: 2300-5327, e-ISSN: 2300-9918, s. 29-47. http://doi.prz.edu.pl/pl/pdf/einh/387 https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/humanities-and-social-sciences/hss-25-2018/hss-25-2-2018
[94] Bembenek B. (2018). Partnerstwo publiczno-prywatne jako strategiczne wyzwanie w zarządzaniu klastrem,
"Modern Management Review", nr 3 (25), p-ISSN 2300-6366, e-ISSN 2353-0758, s. 9-30. https://oficyna.prz.edu.pl/zeszyty-naukowe/modern-management-review/mmr-25-2018/mmr-25-3-2018
[95] Bembenek B., Moszkowicz K. (2018). Potencjał technoparków jako kluczowy czynnik rozwoju klastrów w Polsce, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 538, ISSN: 1899-3192, s. 244-261. https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/117029/edition/63177/content?ref=desc
[96] Bembenek B. (2018). Inwestycje zagraniczne jako strategiczne wyzwanie w zarządzaniu klastrem, "Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu", nr 538, ISSN: 1899-3192, s. 43-57. https://www.dbc.wroc.pl/dlibra/publication/116982/edition/63160/content?ref=desc
>>>>>>> 2019<<<<<<<
[97]Bembenek B. (2019). Kompetencje menedżerskie w zarządzaniu klastrem. Perspektywa prakseologiczna, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów (950 tyś. znaków typograficznych).
Głównym celem tak obszernej monografii jest poznanie, wyjaśnienie oraz opis istoty i współczesnego znaczenia kompetencji menedżerskich w zarządzaniu klastrem w perspektywie prakseologicznej i w podejściu holistycznym. Podjęta problematyka kompetencji menedżerskich w zarządzaniu klastrem jest interesująca ze względu na strategiczną rolę menedżera klastra w organizacji klastrowej i klastrze. Ponadto o znaczeniu tej problematyki świadczy fakt, że wciąż brakuje obszerniejszych badań i publikacji na ten temat. Współczesne podejście publicznych instytucji do rozwoju klastrów, w tym stymulowania ciągłego ich doskonalenia w różnych obszarach, kreuje zarówno nowe wyzwania w zakresie zarządzania klastrem, jak i wpływa na zachowania społeczności klastrowej w warunkach ograniczeń budżetowych klastrów i organizacji klastrowych. Treści zawarte w monografii skierowane są do wszystkich zainteresowanych inspirującą problematyką klasteringu.
Do podjęcia tej problematyki badawczej przez autora monografii przyczyniło się kilka czynników, m.in. kontynuacja dociekań naukowych w obszarze zarządzania rozwojem klastrów, uczestnictwo w kilkunastu krajowych i zagranicznych wydarzeniach klastrowych (konferencjach, seminariach i warsztatach), członkostwo w Towarzystwie Naukowym Prakseologii od 2012 roku oraz uczestnictwo w trzech edycjach badań benchmarkingowych klastrów w Polsce, realizowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w latach 2012, 2014 i 2018.
Analizowana problematyka kompetencji menedżerskich w zarządzaniu klastrem w perspektywie prakseologicznej jest bardzo rozległa, interdyscyplinarna i wielowątkowa. Zawarte w tytule monografii określenie perspektywa prakseologiczna ma wskazywać na jej odniesienie do praktycznego wymiaru sprawnego działania menedżera klastra, jego kompetencji menedżerskich i doskonalenia procesu zarządzania klastrem. Przyjęcie tej perspektywy pozwoliło na zaadaptowanie terminów prakseologicznych do filozofii zarządzania klastrem oraz na wzbogacenie treści monografii o refleksje dotyczące podmiotowych i przedmiotowych uwarunkowań procesu zarządzania klastrem. Fundamentem tej perspektywy było współczesne przekonanie, że ciągły rozwój kompetencji menedżera klastra wzmacnia jego sprawność działania, co sprzyja doskonaleniu zarządzania klastrem.
Monografia składa się z sześciu rozdziałów, logicznie ze sobą powiązanych. W strukturze monografii spośród sześciu rozdziałów jeden poświęcono potrzebom prezentacji metodyki badań własnych, cztery mają charakter teoretyczno-praktyczny, gdyż rozważania teoretyczne wzmocniono konkretnymi przykładami z zakresu polskiej rzeczywistości klastrów oraz jeden (ostatni) ma stricte charakter empiryczny.
Proces badawczy, który zainicjowany był pierwotnie obserwacją uczestniczącą w lipcu 2015 roku, zakończył się w styczniu 2019 roku. Koncentrując się na poznawaniu fragmentu rzeczywistości, tak bardzo złożonego procesu zarządzania klastrem w Polsce, podporządkowany był przede wszystkim przyjętym założeniom metodycznym. W procesie badawczym zastosowano kilka metod, m.in. analizę danych zastanych (desk research), analizę treści, analizę porównawczą, studium przypadku, obserwację uczestniczącą, metodę badań ankietowych i indywidualny wywiad pogłębiony. Podmiotem badań byli menedżerowie klastrów, których wybrano z populacji (całej zbiorowości klastrów) w sposób nielosowy - celowy.